Vyhledat

Skvelé domáce nátierky

Tieto nátierky z cíceru či avokáda sú ideálne pre zdravú kuchyňu. Natrite si ich na kváskový chlebík, alebo použite ako prílohu k steaku, či dip k čerstvej zelenine. Cícer patrí medzi tie strukoviny, z ktorých vás nadúvať nebude. Okrem iného podporíte svoje trávenie, či krajší vzhľad vašej pokožky.

Nátierka Hummus - cícerová

Suroviny:

200g konzervovaného, alebo uvareného cíceru

1 plná PL pasty tahini (kúpite v dm, alebo bio obchode. Ja si však robím vlastnú a recept nájdete TU)

1 väčší strúčik cesnaku

2 PL citrónovej šťavy (+ môžte použiť na pokvapkanie pred podávaním)

1dcl olivového oleja (pridávam vždy postupne a medzitým ochutnám)

Soľ

Mleté čierne korenie

Štipka koriandru

Štipka mletej rasce


Postup:

Všetky ingrediencie dajte do mixéra a pripravte hladkú a krémovú nátierku.

Podávajte pokvapkané malým množstvom citrónovej šťavy.


Pokiaľ ide o TAHINI, tak mám pocit, že keď robím hummus z kupovanej pasty, tak nátierka si vyžaduje viac olivového oleja. Ak to robím z domácej pasty tahini, tak tá je jemnejšia a krémovejšia, preto mi vystačí 1dcl. V každom prípade si to odskúšajte a uvidíte.


Nátierka zo sušených rajčín a cíceru

Tak túto robím podobne ako hummus, akurát do receptu ešte pridám 100g sušených rajčín v oleji.


Avokádová nátierka

Túto budete mať hotovú za 2 minúty.

Suroviny:

2 mäkké avokáda

šťava z polovice limetky

2 čl olivového oleja (niekedy túto časť vynechám, uvidíte ako bude chutiť vám)

1/2 nadrobno nakrájanej červenej cibule

soľ a čierne korenie (podľa chuti)


Avokádo rozpučte vidličkou a následne pridajte ostatné ingrediencie.

113 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše