Vyhledat

Mobil a účinky na zdravie

Poslednú dobu som vám písala niekoľko článkov o detoxikácii, ktorá sa však netýka len fyzického tela a našej mysle, ale aj vonkajšieho prostredia, ktorého súčasťou sú aj mobilné telefóny. Ich bezpečné účinky na zdravie neboli doteraz preukázané. Ja osobne si však neviem predstaviť svoj život bez mobilu...ani vy? Tak čo s tým?

V dnešnom blogu sa dočítate:

1. Čo je elektrosmog.

2. Mobil a účinky na zdravie.

3. Moje 4 praktické tipy ako sa brániť proti žiareniu.



Čo je elektrosmog?

Elektrosmog v jednoduchej reči znamená znečistenie prostredia elektrinou, ktoré bolo umelo vytvorené človekom. Toto znečistenie my, našimi zmyslami nevnímame. Šíri sa však prostredníctvom TV, rádia, mikrovlnnej rúry, mobilného telefónu, wifi, počítačov, elektrických spotrebičov, atď. a má negatívny dopad na naše zdravie. Detailnejšie informácie o elektromogu nájdete tu.


Negatívne účinky mobilných telefónov na zdravie:


  • poruchy spánku - magnetické polia znižujú antioxidačné účinky melatonínu, ktorý sa tvorí v epifýze počas hlbokého spánku (viac informácií nájdete tu),

  • podráždenosť,

  • bolesti hlavy,

  • závrate,

  • vnútorný nepokoj,

  • hyperaktivita u detí,

  • poruchy koncentrácie a pamäte, depresia,

  • poruchy imunity,

  • poškodenie pohlavných orgánov (mobil v blízkosti genitálií),

  • hučanie v ušiach,

  • rakovinové ochorenia (napr. leukémia), nádor na mozgu.


Moje 4 praktické tipy ako sa brániť proti žiareniu:


Myslím si, že sme si vedomé toho, že sa v dnešnej dobe elektrosmogu nevyhneme.

Poďme však spraviť pár krokov k tomu, aby sme čo najviac znížili riziká tohto žiarenia na naše zdravie. V končenom dôsledku to robíme kvôli sebe a pre seba.

Tip č.1:

Keď idete večer spať, mobil si dajte do vzdialenosti aspoň 4m od vašej hlavy. Ja osobne si ho dávam na letový režim a často ho nechávam v druhej izbe. Keďže mám problém s ranným vstávaním a ráno mi zazvoní budík, som nútená vstať a prejsť tie 4+ metre aby som ho vypla a začala svoj deň.


Tip č. 2

Mobil si dajte na letový režim najneskôr 2 hodiny pred spánkom. To isté sa týka aj PC - nepoužívajte ho tesne predtým, ako sa chystáte na kľudový režim a nemajte ho v miestnosti, kde spíte. Ak predsa len máte v izbe PC alebo televízor, vypínajte ich zo zásuvky.


Ja osobne si mobilný telefón dávam na letový režim najneskôr o 21hod.


Tip č.3

Zadovážte si rastlinu ktorá chráni pred elektrosmogom. My máme zatiaľ jednu: filodendron. A vlastne teraz keď sedím za PC ma napadlo, že si sem po tejto korona karanténe kúpim ešte jednu:-)


















Tip č.4


Skúste sa zbaviť niektorého zo spotrebičov ak sa to dá. U nás voľba padla na mikrovlnnú rúru. Nepoužívame ju už vyše 1,5roka bez akýchkoľvek problémov.


PS: ak sa vám vo vašej blízkosti kazia spotrebiče, mobil keď ho používate, alebo hodinky na vašej ruke vám opakovane neukazujú presný čas, zvážte niektoré z vyššie spomenutých opatrení kvôli sebe a svojmu zdraviu.


 

Zdroj:

Elektrosmog info: http://elektrosmog.voxo.eu/co-je-elektrosmog; Citované dňa: 20.03.2020

Frej, D.2014. Detoxikace pro dlouhý život. Stanislav Juhaňák - Triron. (2014). ISBN 978-80-7387-698-2

36 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše