Vyhledat

Losos v marináde (protizápalová strava, paleo)

Tento losos v marináde je jemne aromatický, chutný a zdravý. Robím si ho pravidelne a rada sa s vami podelím o tento skvelý a jednoduchý recept.

Ak pravidelne čítate moje posty viete, že ryby by mali byť súčasťou zdravej stravy aspoň 2x v týždni. Ak vám však ryba nevonia, tak pouvažujte nad omega-3 vo forme doplnkov. Pri výbere doplnkov omega-3 však treba pozerať na zloženie, nakoľko by ste mali dosiahnuť hodnoty 1000mg DHA (kyselina dokosahexaenová) za deň. Skúste sa pozrieť koľko DHA obsahuje jedna tableta aby ste vedeli, koľko tabliet vám zaručí prísun 1000mg DHA. (Zdroj: Gundry, S. 2019. Skryté nebezpečí zdravých potravín)

No a teraz už poďme k samotnému receptu. Verím, že keď ho vyskúšate, budete si ho robiť pravidelne.


Marináda na 1 filet z lososa:


2 pl tamari sójovej omáčky

2 pl sezamového oleja

1 čl dojónskej horčice (je dosť aromatická, takže plná čajová lyžica vám podľa mňa bude stačiť :-) )

2 cm z koreňa zázvoru nakrájaný na malé kúsky

2 pl sezamových semienok


Postup:

Všetky ingrediencie zmiešajte a filet z lososa aj s kožou nechajte v marináde aspoň jednu hodinku, alebo aj cez noc v chladničke. Ja si to väčšinou pripravujem na večeru keď prídem domov z práce, takže niekedy to v marináde nechám len 15 minút. Je na vás, akú formu zvolíte. Na panvicu už žiaden olej nepridávam, nakoľko sa nachádza v marináde a je postačujúci.


Prílohu nechávam na vašej chuti a kreativite. Či sa rozhodnete pre ryžu, karfiolové pyré, batáty, či zeleninový šalát je len a len na vás.

Vyskúšajte tiež môj ďalší recept: chrumkavý losos na zelenej perine

49 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše