Vyhledat

Detoxikácia a zdravé chudnutie

Detoxikácia tela je známa už z histórie. Vtedy sa pôsty doporučovali ako súčasť náboženstva na posilnenie ducha, ale aj preto, lebo ľudia mali rešpekt voči svojmu telu a prírode. Dokonca aj dnes ľudia, ktorí praktizujú svoju vieru využívajú pôst (čiže detoxikáciu) ako prostriedok na dosiahnutie svojej potreby (modlím sa za zdravie svojho dieťaťa a posilňujem to pôstom).

V dnešnom blogu sa dozviete:

  • Čo je detoxikácia

  • Prečo detoxikovať

  • Pravidlá zdravej detoxikácie

  • Ako správne ukončiť detoxikáciu


Detoxikácia znamená, že svoje telo zbavíte toxických látok, ktoré sa v našom nachádzajú dôsledkom žiarenia z mobilných telefónov, počítačov, konzumácie polotovarov a iných nekvalitných potravín, zvýšeným stresom...čiže tieto toxické látky sa buď tvoria v našom tele, alebo sa dostávajú do tela zvonku. Toxické látky poškodzujú naše bunky a spôsobujú to, že sa cítite unavená, bez energie, máte problémy s trávením, plynatosťou, zápchou, bolesti hlavy, atď.


Prečo detoxikovať

Detoxikácia sa doporučuje ako u zdravých ľudí, tak u ľudí trpiacich chronickým ochorením. Používame ju na to, aby sme:

  • pomohli nášmu telu dosiahnuť rovnováhu,

  • aby sme sa zbavili nafúknutého bruška,

  • aby sme získali viac energie,

  • na omladenie pokožky,

  • na podporu imunity a odolnosti organizmu voči vírusom,

  • na rýchlejšie sa zbavenie toxínov z našeho tela,

  • na rýchle chudnutie,

  • na odstránenie únavy,

  • na ukľudnenie organizmu,

  • pre zlepšenie trávenia.


Pravidlá zdravej detoxikácie


  • Na detoxikáciu organizmu sa pripravte sa už pár dni vopred.

  • Nakúpte si potraviny ktoré sú vhodné na detoxikáciu, pôst a teda aj zdravé chudnutie.

  • Cielene si vyberte vhodný deň, alebo dni na detoxikáciu - teda kedy nebudete veľmi vyťažený v práci, nečaká vás stresujúci deň.

  • Snažte sa byť pozitívne naladený a v psychickej pohode.

  • Pripravte sa na to, že počas detoxikácie nebudete konzumovať týchto 10 potravín:

  1. káva a kofeínové nápoje,

  2. rafinovaný cukor a výrobky z neho,

  3. umelé sladidlá,

  4. mlieko a mliečne výrobky,

  5. ryby,

  6. mäso (je ťažšie stráviteľné, podporuje ukladanie toxínov v tele),

  7. lepok a výrobky z neho,

  8. vajíčka,

  9. polotovary, fast food,

  10. bežná soľ (zadovážte si napríklad himalájsku ružovú soľ).


Ako správne ukončiť detoxikáciu


Ja osobne si už počas detoxikácie robím chúťky na rôzne jedlá, alebo kávu. Poznáte to? Keď sme hladní, v tej našej hlave sa toho veľmi veľa zomelie. Avšak musíme myslieť na to, že počas detoxikácie svoj organizmus odľahčíme, ukľudníme a teda takýto odľahčený postoj by sme mali mať aj po ukončení detoxikácie.

Doba prechodu na našu bežnú stravu by mala byť taká dlhá ako čas, ktorý sme trávili detoxikáciou organizmu.

Čiže ak ste absolvovali dvojdňovú detoxikáciu, tak prechod na vašu bežnú stravy by mal trvať dva dni.

Pokiaľ ide o zakázané potraviny ktoré spomínam vyššie, tak s ich zaraďovaním začnite postupne a nie vo veľkom množstve. Tým nemyslím postupne všetko v prvý deň, ale jednu, dve potraviny v prvý deň, atď.

50 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše