Protizápalová praženica

Perfektná na rýchle raňajky, či večeru s pridaním protizápalovej kurkumy. Možno že ste o kurkume ešte nepočuli (nevadí, ani ja som o nej nevedela až kým som nezačala vyhľadávať protizápalovú stravu)...takže vám jej účinky trošku popíšem a verím, že si skôr či neskôr nájde svoje miesto u vás v kuchyni.


Ešte by som na začiatok chcela upozorniť, že kurkuma farbí. Musíte s ňou zaobchádzať opatrne. Ja som to nevedela a pár dní som mala žlté nechty a kuchynskú linku...ale zmizlo to.

Kurkuma obsahuje látku, ktorá sa nazýva kurkumín. Zastavuje rast niektorých plesní, či baktérií. Má protizápalové a antioxidačné účinky. V Indii sa používa už od nepamäti a vraj je v tejto krajine výskyt Alzheimerovej choroby štvrtinový v porovnaní s USA.


Tak a teraz poďme k receptu.

Ingrediencie:


2 vajíčka

1/2 čl kurkumy

Himalájska soľ a kokosový olej na panvicu

Semiačka (ja som použila ľanové a sezamové)

2 nakrájané šampiňóny (dobrovoľné) a zelenina

Postup:

V miske vidličkou zmiešajte všetky ingrediencie na omeletu (teda okrem oleja, zeleniny a šampiňónov). Olej na panvici roztopte a vylejte tam zmes. Prikryte to vrchnákom a nechajte variť až kým konce praženice nebudú mierne pripečené (asi tak 2 minútky). Otočte na druhú stranu a tiež opečte už len takú minútku, dve. Praženicu dajte na tanier a použite k tomu vaše obľúbené ingrediencie. Ja si zvyknem orestovať šampiňóny, ktoré polejem tamari sójovou omáčkou - ja ju proste zbožňujem. No a zelenina je samozrejmosťou.


4 views0 comments

Recent Posts

See All