6 spôsobov ako podporiť zdravie pleti zvnútra

Mnohým ženám, podobne ako aj mne, záleží na ich výzore a chcú pôsobiť atraktívne. Nie každá je však ochotná spraviť niečo navyše. Väčšinou len dúfajú. Avšak ak chcete aby vaša pleť vyzerala žiarivejšie, musíte pre to niečo spraviť. Pretože iba dúfať, nestačí. V tomto blogu som popísala 6 spôsobov, ktoré prispejú k zdraviu vašej pleti.


Ak sa chcete vyhnúť:

  • bledej a nezdravej pokožke,

  • akné,

  • drobným vráskam, či suchej pleti,

a túžite po:

  • vypnutejšej a jasnejšej pleti,

  • žiarivom pohľade a zároveň chcete mať

  • pevnejšie nechty a vlasy,

potrebujete sa zamerať na to, čím kŕmite svoje bunky, čím vyživujete svoje telo. Ak zvýšite príjem enzýmov, minerálnych látok, antioxidantov a potravín bohatých na iné živiny, získate pre svoju pleť ten správny šmrnc.


1. Každý deň konzumuj surové ovocie a zeleninu. Prečo? Pretože enzýmy:


Enzýmy si naše telo nedokáže samo vytvoriť - sú princíp života vo všetkom živom - rastlinách, živočíchoch, našich bunkách.

Je dobré vedieť, že enzýmy sú citlivé na tepelné spracovanie. Najúčinnejšie sú pri teplote 45 - 50°C. Ak sú vystavené vyššej teplote ako je 55°C (pri varení), zahynú.

Každá rastlina, zelenina, ovocný plod, orechy a semená sú vo svojom prirodzenom stave zložené z atómov a molekúl, ktoré sú vyživované enzýmami. A teda ich môžeme chápať ako palivo, zdroj energie pre naše bunky a tkanivá.


2. Jedz potraviny s obsahom zinku, železa a vitamínu A:

Železo: melasa, dyňové semienka, slnečnicové semienka, hrozienka, strukoviny a zo živočíšnych produktov to je pečeň, hovädzie mäso, ryby. (Akné môže byť tiež prejavom nedostatku železa).

Zinok: dyňové semienka, kakao, ryby, hovädzia pečienka, králičie a kuracie mäsko, ovocie, minerálne vody, med.

Vitamín A: mrkev, rakytník, petržlenová vňať, vaječné žĺtka, paprika (zelená, štipľavá), špenát, hrášok. (Dobré vedieť: bez zinku sa vitamín A z pečene neuvoľní).


3. Nezabúdaj na dôležitý antioxidant - Vitamín C:

Pôsobí proti vzniku pigmentových škvŕn a tiež je zdrojom antioxidantov. Potraviny bohaté na vitamín C zároveň zosilňujú účinok železa. Zdroj vitamínu C: Šípky, petržlenová vňať, rakytník, citróny, jahody, čakanka, cibuľa.


4. Nauč sa piť filtrovanú vodu:

Telo dospelého človeka je zo 70% tvorené vodou a všetky naše vnútorné orgány a teda aj bunky sa nachádzajú vo vodnom prostredí. Znamená to, že naša pleť sa tiež bez vody nezaobíde. Usiluj sa vypiť 1,5 - 2litre filtrovanej vody denne (s ohľadom na fyzickú aktivitu, počasie).


5. Vyhýbaj sa rafinovaným cukrom:

Áno, naše telo potrebuje cukry, pretože sú primárnym zdrojom energie. Avšak nie tie, ktoré prešli procesom rafinácie a sú škodlivé ako pre naše telo, tak aj pleť. Preto uprednostnite prírodné cukry - pravý med od včelára, ďatle, ovocie. (Viac sa o cukre dočítate TU).


6. Dopraj si spánok:

Nazvi to spánok pre zdravie a krásu a usiluj sa o pravidelný 7,5 - 8 hodinový spánok.


_______________________________________________________________

Zdroj:

Janča, J. (1992). Co nám chybí. Kovy, jiné prvky a vitamíny v lidském tele. Eminent. Praha (1992).

Walker, W. Zdravi a salat. https://www.zdravinadlani.cz/data/book/walker-zdravi-a-salat.pdf


1 view0 comments